Moi drodzy proponuję następujące rozwiązanie.
Jest to propozycja dla uczniów posiadających możliwości techniczne (komputer i dostęp do intenetu), traktowana jako PRACA O STATUSIE "ZADANIA DOMOWEGO" bądź ""AKTYWNOŚCI". Oceny otrzymają osoby, które prześlą na mój e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. rozwiązania bądź przedstawią je po powrocie do szkoły.

uwaga!!! Proszę o wysłanie przez E-DZIENNIK lub na mój e-mail potwierdzenia, że uczeń przystąpił do zdalnej nauki.

KLASY 8

1. Potrzebujecie zainstalować (pobierając z bezpiecznego źródła) "codeblocks", program wam znany, używamy go w szkole http://www.codeblocks.org/downloads/26
2. Tworzymy oddzielne projekty a następnie po przetestowaniu wysyłacie mi tylko e-mail plik z rozszerzeniem CPP (czyli sam skrypt/kod).
zad1. Obliczanie pola i objętości prostopadłościanu.
zad2. Zamiana wyrazu(zdania) na alfabet MORSE'A.
zad3. Wykorzystują tzw pętle w c++, rysujemy z dowolnego znaku klawiatury TRÓJKĄT I KWADRAT.

KLASY 7

1. Pobieracie program MSWLOGO (wersja angielska) - to co macie w szkole.
2. Dokończmy lub od nowa robimy kolorowy domek.
zad1. brakuje nam funkcji rysującej KOMIN proponuję ( do komin :a :b :c ) gdzie :a i :b to ilość cegłówek na szerokość i wysokość a :c to wymiar cegłówki, którą zrobimy z kwadratu (temat ogarnięty był na lekcji).
zad2. Wzbogacamy nasz projekt np o PŁOT, DROGĘ, DRZEWO, KOTKA itd (to już będzie ekstra oceniane)

zad 3.Jak ogarniecie zad1 i 2 to możecie sie pobawić

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)

na podstawie materiałów z linku powyżej towrzymy np. quiz zgadywania nazw Parków Narodowych Polski (2 tygodnie czasu)

KLASY 6

1. Proszę pobrać z naszej strony internetowej http://szp14.pl/zajecia-pozalekcyjne/57-kolo-informatyczne (piliki do pobrania na końcu tej podstrony) cwicz-infa.zip jest to elektroniczny podręcznik z którego korzystamy na lekcjach. wybieracie tylko część dotyczącą ARKUSZY KALKULACYJNYCH i postarajcie się te zadania rozwiązać.
Uwaga!!! wybieracie tylko te zadania, które potraficie rozwiązać.

2. Grupy, które rozpoczeły pracę z prezentacja PowerPoint mogą ją kontynuować w domu bądź stworzyć nową. Może to być prezentacja nawet na 1-2 slajdach wykorzystująca efekty animacji PowerPiont. np Wycieczka po parkach przyrody Polski. W tle mapa geograficzna Polski i jedziemy samochodzikiem z miejsa do miejsca i pokazujemy jakieś ciekawe zdjęcie z opisem.

3. Dla chetnych pobawienia się

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)

na podstawie materiałów z linku powyżej np. quiz zgadywania nazw podzespołów komputera (2 tygodnie czasu) - Po polsku -jako tło komputer w środku - klikamy na podzespół - pojawia się pytanie jak się nazywa i zgadujemy.


KLASY 5

Propozycja 1. Wchodzimy na stronę https://scratch.mit.edu/ i tworzymy HISTORYJKĘ (konwersację) pt. "JAK CHRONIĆ SIĘ PRZED INFEKCJĄ" lub "JAK SPĘDZIĆ CZAS POZA SZKOŁĄ"
Propozycja 2. Wykorzystując darmowe oprogramowanie graficzne GIMP tworzymy PLAKAT łącząc ze sobą klika obrazów pobranych lub samodzielnie narysowanych.
Temat plakatu to "JAK CHRONIĆ SIĘ PRZED INFEKCJĄ" lub "JAK WYKORZYSTAĆ CZAS POZA SZKOŁĄ"
Propozycja 3. Grupy, które rozpoczeły pracę z prezentacja PowerPoint mogą ją kontynuować w domu.

Propozycja 4. Dla chetnych pobawienia się

http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)

na podstawie materiałów z linku powyżej np. quiz zgadywania nazw wojewódzct Polski (2 tygodnie czasu)

 

KLASY 4

Propozycja 1. Wchodzimy na stronę https://scratch.mit.edu/ i tworzymy HISTORYJKĘ (konwersację) pt. "JAK CHRONIĆ SIĘ PRZED INFEKCJĄ" lub "JAK SPĘDZIĆ CZAS POZA SZKOŁĄ"
Propozycja 2. Wykorzystując darmowe oprogramowanie graficzne GIMP tworzymy PLAKAT łącząc ze sobą klika obrazów pobranych lub samodzielnie narysowanych.
Tematyka plakatu DOWOLNA

 Propozycja 3. http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Interaktywna_mapa_Polski_(punkty)